Siden 1998 - se mere om POS ONE  
 

KMD


KMD forhandler PosOne betalingsløsning

Fra 28. august 2017 kan danske kommuner tilkøbe en PosOne betalingsløsning som integration til KMD’s automatiske bogføringssystem. PosOne er en kombineret hardware-softwareløsning, som giver mulighed for at modtage alle typer betalinger fra borgerne. Uanset betalingsform bogføres alle transaktioner realtime i de tilknyttede økonomisystemer. Handelsaftalen mellem KMD og PosOne indebærer, at KMD forhandler PosOne’s betalingsløsning, som således fremover vil kunne købes via KMD’s SKI-aftale.

 

Færre manuelle processer giver besparelser

”Vi har i KMD længe haft et ønske om at tilbyde en løsning, som giver kommunerne mulighed for at bruge state of the art løsninger til at facilitere de direkte økonomiske transaktioner med borgerne. Aftalen med PosOne giver os mulighed for det”, fortæller Lars Hejlemann Vinge, afdelingschef i KMD.

Der er i dag meget store forskelle på, hvordan kommunale institutioner som f.eks. borgerservice, bibliotek og genbrugspladser modtager betaling fra borgerne. Det kan være en kombination af kontanter, kort og mobile pay. Fælles for kommunerne er imidlertid, at det kræver en række manuelle processer at få betalingerne integreret i kommunens økonomisystem. De processer varierer naturligvis fra kommune til kommune, men analyser og test har vist, at der typisk kan spares 70% arbejdstid ved at lave den direkte integration med PosOne.

 

Betalingsform: Frit valg til borgerne

Når en kommunal institution bruger PosOne’s betalingsløsning, giver det borgerne mulighed for at vælge den betalingsform, der passer dem bedst. Da softwaredelen af PosOne er cloudbaseret, kan man også forvente, at løsningen løbende opdateres med de nye betalingsformer, som der pt udvikles en del af.

 

Fælles udviklingsindsats

Handelsaftalen og den nye betalingsløsning er resultatet af et flerårigt, målrettet udviklingssamarbejde mellem KMD og PosOne. Som led i samarbejdet har PosOne’s udviklingsafdeling tilpasset firmaets generiske betalingsløsning, så den integrerer smidigt til KMD’s automatiske bogføringssystem. Undervejs i forløbet er løsningen blevet testet i udvalgte kommuner, og den er i dag i drift i flere kommuner, ligesom der er planlagt flere udrulningsforløb hen over efteråret.

For PosOne har samarbejdet også været god oplevelse: ”Vi er naturligvis pavestolte over, at KMD har valgt at samarbejde med os om den nye betalingsløsning. Vi har allerede udviklet integrationer til 5-6 af de ERP-systemer, som primært anvendes i den private sektor, og vi er umådeligt glade for, at vores løsning nu også kan bruges i den kommunale sektor”, udtaler Brian Kock, administrerende direktør i PosOne.

 

Kontakt: Brian Kock, administrerende direktør i PosOne. bk@posone.dk eller +45 65 20 13 10.



STOLT LEVERANDØR TIL

DET SIGER KUNDERNE - SIDSTE 100 BEHANDLEDE SAGER


VI SAMARBEJDER MED

  PosOne A/S
THRIGES PLADS 8
DK-5000 ODENSE C
(+45) 70 22 13 15
INFO@POSONE.DK
CVR 26005140