Cases


Siden 1998 - se mere om POS ONE  
 

Almind Horseware


Små butikker øger salg ved hjælp af ny teknologi

De seneste år har elektroniske kasseapparater vundet stor udbredelse. Og med god grund, for de gør det lettere for medarbejdere i butikker og caféer at give kunderne en god service. De elektroniske kasseapparater åbner også for nye forretningsmodeller, og det er mange butikker ved at få øje på.


Salg fra butik eller messe? Systemet er det samme

 

Stine Almind Pedersen driver Almind Horseware, som sælger rideudstyr. Til daglig har butikken form af en staldbutik på gården i Blommenslyst, men cirka en gang om måneden pakker Stine en stor del af varerne sammen for at være dér, hvor kunderne er, nemlig på messer og ridestævner rundt om i landet. En årligt tilbagevendende messe finder sted i tilknytning til Hingstekåringen i Herning i marts - Nordeuropas største hestebegivenhed. Det er lagt op til fire dages intensiv handel med hesteentusiaster fra mange lande!

Før i tiden brugte Stine og hendes hjælpere pen og papir til at registrere alle handler, for derefter at taste dem ind i økonomisystemet efter messen var overstået. Det var naturligvis administrativt bøvlet og desuden ret uinteressant, når man som Stine interesserer sig mere for at glæde ryttere og heste med noget godt udstyr.

Så Stine satte sig for at finde en mere moderne løsning. Det lykkedes, og siden maj 2014 har hun brugt et cloudbaseret salgs- og kassesystem. Det har den store fordel, at det er mobilt og derfor kan komme med på messer. Så nu foregår det på helt samme måde som i butikken: Ekspedienten skanner varen, vælger betalingsform og gennemfører handlen ved få klik på skærmen.

 

Kasseapparatet ligger i skyen

Det er først de senere år, at vi er begyndt at se standardiserede såkaldte off-the-shelf salgs- og kassesystemer, som kan håndtere flere butikker med et fælles lager og fuld og real-time integration til økonomisystem. Løsningerne har været der, men forbeholdt de store butikker og kæder, som havde mulighed for at udvikle deres eget system.

Når kasseapparatet ligger i skyen, slipper butikken for mange administrative rutineopgaver, bl.a. kan man nøjes med at vedligeholde varenumre ét sted, backup sker automatisk og det er muligt at følge med i omsætningen hjemme fra stuen eller fra den anden side af jordkloden.

Og med kasseapparatet i skyen er det blevet en simpel øvelse at udvide sin forretning med en ekstra butik, hvis man udvider eller hvis man arbejder med pop-up shops eller messer.

Også økonomisk er det overskueligt. Stine forklarer det sådan: ”Cloudløsningen betales som abonnement, og det er vigtigt for os, for vi har ikke råd til at lave store investeringer i udstyr. Desuden kan vi leje det fysiske kasseapparat på månedsbasis eller for en kortere periode, hvis vi har brug for at have to kasseapparater med på en messe”.

 

Omni-channeling skaber flere kunder for små butikker

POS ONE A/S er en dansk udviklingsvirksomhed, som er specialiseret i disse online salgs- og kassesystemer, og direktør Brian Kock udtaler: ”Vi bliver dagligt kontaktet af butikker, som har brug for et fælles salgs- og kassesystem til deres forskellige salgskanaler, også kaldet omni-channeling. Det har før været forbeholdt de store butikker, men nu kan også de helt små få fysisk butik, webshop og pop-up shops til at køre fuldt integreret på det samme system uden at det koster en bondegård”.

De mange henvendelser fra webshops var stærkt medvirkende til, at virksomheden bag POS ONE, valgte at udvikle et komplet salgs- og kassesystem, i samarbejde med udvalgte kunder, Væksthus Syddanmark og med støtte fra EU.



STOLT LEVERANDØR TIL

DET SIGER KUNDERNE - SIDSTE 100 BEHANDLEDE SAGER


VI SAMARBEJDER MED

  PosOne A/S
THRIGES PLADS 8
DK-5000 ODENSE C
(+45) 70 22 13 15
INFO@POSONE.DK
CVR 26005140